pátek 19. června 2015

Summer fit #3: Cheat day

Ahoj :)
Dnešní summer fit článek bude o dni, který, když jíte zdravě, jednou za čas musí nastat. Je to deny, kdy vypneme všechny myšelnky o zdravém jídle a dáme si co chceme. :)

Cheat day, je den, kdy můžeme dát pauzu od myšlenek na zdravé jídlo, a dáme si co budeme chtít. Hodně lididem, co jí zdravě to příjde jako pitomost. Mají pocit, že zpátky naberou to, co zhubly. A ti, co jedi zdravě normálně, ze zvyku, v tom nevidí potřebu. To je dobře, protože se můžou dál stravovat zdravě a nemusí žalostně pokukovat po stojanech se sušenkami a chipsy. 
Ti, co ale na zdravou stravu přešli později, často mívají nutkání hřešit. To mám i já, i když jsem asi do osmi nebo devíti let jsem jedla zdravě, protože to tak mamka řekla. A když jsem se pár měsíců zpátky vrátila k dobrému jídlu, někdy mě moje láska k pizze nebo čokoládě přepere.
A to není špatně. Teda je to špatně, když se to stává každý den a nevědomě. Je potřeba si určit, kdy si něco dáme, jak moc a jak často. Někdo třeba preferuje jenom cheat meal, takže si dát třeba jenom nezdravý oběd nebo tak. 
Teď se malinko vrátíme k tomu zpětnému přibírání. Když jíte zdravě, hýbete se, ale pak si dáte cheat, a budete zase pokračovat s hudnutím nebo zdravým jídlem, tak nenapácháte tak moc škody. Protože když si to hlídáte a dáte si sem tam néco a máte to pod kontrolou, je to lepší než si dlouho nic nedát, pak se to strhne a přestanete se ovládat. Ale jestli ta potřeba není a jestli nemáte ne nic nezdravého chuť, tak se s tím ani netrapte :)

A dneska se vás zeptám, jak často si dopřejete cheat day, pokud jíte zdravě, a co si většinou dáte? :))

Žádné komentáře:

Okomentovat